Cabrils rep la Flama del Canigó per encendre la foguera de Sant Joan
Més de 200 persones es van aplegar a la plaça de l’Església per celebrar una de les tradicions més arrelades de la revetlla.
El passat dimarts, 23 de juny, Cabrils va rebre la Flama del Canigó, que un any més va servir per encendre la foguera de Sant Joan a la plaça de l’Església. La flama es va anar a buscar a Cabrera de Mar i va arribar al nostre municipi gràcies a la participació de corredors voluntaris i, especialment, dels ciclistes de la Societat La Concòrdia.
Com a novetat d’aquesta edició, a l’arribada al Pont de la Vela, la comitiva es va trobar amb La Tamborinada, el nou grup de tabalers de Cabrils. Junts van fer un petit recorregut pel centre del poble fins a arribar a la plaça de l’Església, acompanyats pel so dels tambors.
Amb prop de 200 persones reunides a la plaça, dos membres de La Tamborinada van pujar al campanar per encendre el peveter amb una de les flames. Tot seguit, una altra integrant del grup va llegir el manifest i es va encendre la foguera al centre de la plaça.
Per acabar, les persones assistents van poder gaudir d'una mica de coca i moscatell, gentilesa de l’Ajuntament.
La Flama del Canigó és un símbol de la cultura i la identitat dels Països Catalans i manté viva, any rere any, la tradició d’encendre les fogueres de Sant Joan arreu del territori.