L’Ajuntament de Cabrils posa en marxa un servei de mediació ciutadana
L’Ajuntament de Cabrils, amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha posat en marxa un servei itinerant gratuït i confidencial de mediació ciutadana adreçat a tots els veïns i veïnes del municipi que necessitin gestionar i resoldre un conflicte de convivència entre dues parts a partir de la intervenció pacífica i imparcial d’un mediador o mediadora.
Aquest Servei Itinerant de mediació Ciutadana (SIMC) està pensat per a tothom que tingui una desavinença amb el veïnat ja sigui per exemple per sorolls, brutícia, humitats o ús indegut d’espais comú; conflictes familiars (sempre que no es tracti de separacions ni divorcis o temes com la cura de parents amb dependència, herències o altres situacions similars); desavinences amb els companys i companyes d’escola, amb el professorat o amb altres famílies del centre; o bé per trobar solucions en conflictes amb persones amb les quals compartim una plaça, un parc o altres espais públics.
Per sol·licitar el servei itinerant de mediació ciutadana cal demanar cita prèvia a l’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Cabrils a través dels telèfons 93 750 75 80 o 93 750 94 98. Una vegada exposat el cas, un professional neutre i imparcial ajudarà les parts a cercar solucions al seu conflicte i trobar punts d’entesa i acord mitjançant el diàleg, la cooperació, el respecte i la construcció d’alternatives en comú.