Pas ferm cap a la millora de la transparència

Aquest és un punt de partida perquè els veïns i veïnes puguin exercir un control real sobre la gestió municipal alhora que augmentar el seu grau de participació.

El passat 1 de gener va entrar en vigor el Títol II de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern que obliga les administracions locals a facilitar a les persones el coneixement de la informació pública d’una manera clara, estructurada i en format reutilitzable.

L’Ajuntament ja va emprendre els primers passos en aquesta línia amb la creació de la regidoria de Transparència, Participació i Regeneració Institucional i la potenciació de la regidoria de Comunicació i Noves Tecnologies, que han de ser les precursores d’un conjunt d’accions per tal de treballar per un nou model de governança més obert, proper, accessible, participatiu i eficient.

 

En aquesta línia i per tal d’implementar l’esmentada llei, el consistori va adherir-se al recurs que l’Administració Oberta de Catalunya (AOC) va facilitar als ajuntaments a fi de disposar d’un sistema integral d’informació que pren el nom de Portal de Transparència. Cabrils, des del dia 31 de desembre ja disposa d’aquest portal al qual s’hi pot accedir a través de la pestanya de ‘Transparència’ del web www.cabrils.cat.

Aquest Portal, que està en fase d’implementació i que caldrà anar-lo consolidant, és només un primer pas d'un seguit d’accions en matèria de participació, comunicació, transparència i regeneració institucional que el govern municipal s’ha plantejat per aquesta legislatura; entre aquestes accions també es troba l’exposició sobre com funcionen els pressupostos que es celebrarà el mes de febrer. 

COMPARTIR A
Share Button